Handelsvillkor

ALLMÄN INFORMATION

 NORDIC RELIEF
Adress : Nørregade 2A, 6960 Hvide Sande
E-post: info@nordicrelief.se

PRISER

Vid förseningar, restorder eller slut i lager strävar vi efter att så snart som möjligt informera dig om detta och vad vi kan göra i ärendet – t.ex. återbetala dig, eller hjälpa dig att hitta en likvärdig vara någon annanstans.

BETALNING

 NORDIC RELIEF accepterar betalning med VISA, VISA Electron, Mastercard, Mobilepay & Klarna. Betalningen kommer först att debiteras från ditt konto när varan skickas. Alla belopp är i SKK. danska kronor och inkl. MOMS

LEVERANS

eightnordic  strävar efter att skicka beställningar inom 24 timmar från tidpunkten för slutförandet. Vi skickar till hela Danmark.

Frakt till paketbutiken är gratis. Hemleverans kostar 69 SKK

OBS: Om det inte finns plats vid utlämningsstället kommer ditt paket att flyttas till närmaste utlämningsställe, vilket du meddelas om. Om problem uppstår, kontakta kundtjänst.


Varor levereras alla vardagar. Din vara kommer att levereras 1-3 arbetsdagar efter beställning. Förlängda leveranstider kan förekomma under hektiska perioder.

KLAGOMÅRÄTT

Det finns 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen.
Reklamationen gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste annonsera i "skälig tid" efter att du upptäckt felet/felet. Om du gör en reklamation inom två månader efter att felet upptäckts kommer reklamationen alltid att komma i rätt tid.

Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto på frakt så att vi kan ersätta dig för fraktkostnader. Kontakta oss innan du vill returnera din produkt, så att det blir så enkelt som möjligt.
För returer, reklamationer och utnyttjande av ångerrätten ska varan skickas till:

Adress : Nørregade 2A, 6960 Hvide Sande

" NORDIC RELIEF"  måste markeras

Försändelser accepteras ej pr postförskott.

ÅTERBETALNING

Handlar det om återbetalning, vänligen kontakta oss så att det avtalade beloppet kan överföras.

ÅTERBETALNING/RETUR/BYTE VID REA

Produkter och beställningar kan inte återbetalas, returneras eller bytas ut under försäljningsperioder, specialerbjudandenskampanjer eller specialrabatter.

ÅTERRÄTT

Som konsument har du 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerfristen går ut 30 dagar efter att du mottagit varan.

Tidsfristen innebär att du har 30 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan också använda standarduttagsformuläret som du hittar längst ner i handelsvillkoren.

Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.

Skulle du ångra ditt köp, där en gratis present levereras med själva beställningen, ska hela beställningen returneras.

ÅTERVÄNDA

När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 30 dagar på dig att returnera varan till oss.

Du måste själv betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om det uppstår skador under transporten. Som är du bär risken för produkten från tidpunkten för leverans av produkten tills vi har fått tillbaka den.

När du returnerar ansvarar du för att varan är ordentligt inslagen. För att underlätta hanteringstiden är du mycket välkommen att bifoga en kopia av orderbekräftelsen i paketet.

Om du vill skicka tillbaka varan till oss kan vi hjälpa till med etiketten och vi krediterar sedan fraktkostnaden när du betalar tillbaka köpesumman.
Skicka annars till: Adress : Nørregade 2A, 6960 Hvide Sande Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra ta emot varan, utan att samtidigt tydligt meddela detta.

VARORS SKICK NÄR VAROR SÄTTS TILL

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans beskaffenhet, dess egenskaper och sätt på vilket de fungerar. Du kan med andra ord prova varan och den ska vara i samma skick som när du fick den.

Om varan har extraordinära tecken på användning eller annan skada än vad som beskrivs ovan anses den vara använd. Vilket innebär att om du ångrar köpet så får du bara en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde vid tidpunkten för mottagandet - av returen.

För att få tillbaka hela köpesumman måste du testa produkten i 60 dagar.

ÅTERBETALNING

Om du ångrar ditt köp får du självklart tillbaka det belopp du betalat till oss. Vid en värdeminskning som du ansvarar för kommer detta att dras av från köpeskillingen. Vid utövande av ångerrätten återbetalas alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (exklusive extra kostnader till följd av ditt val av annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som erbjuds av oss), utan onödigt dröjsmål och ej senare än 14 dagar från det datum då vi har fått besked om ditt beslut att utöva ångerrätten.

Återbetalningar görs med samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har samtyckt till något annat. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation på att du har returnerat den innan dess.

ALTERNATIV FÖR KLAGOMÅL

Ett klagomål på en produkt eller tjänst kan lämnas till Centrum för reklamationslösning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klaga till Center for Complaint Resolution via Klagomålsportalen för Nævnenes Hus.
Länk:  https://naevneneshus.dk/ 

För att kunna klaga måste produkten eller tjänsten du vill klaga på ha kostat minst 1 110 SKK. och högst 100 000 SKK. Det kostar en avgift att få klagomålet behandlat.

Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål i EU-kommissionens onlineklagomålsplattform.

Plattformen finns här:  https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår

E-postadress:  info@nordicrelief.se

POLICY FÖR PERSONUPPGIFTER

Vi behöver följande information när du handlar hos oss: Namn, adress, telefonnummer. och e-postadress.

Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varorna till dig.

Personuppgifterna registreras hos  NORDIC RELIEF  och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.

Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.

Vi arbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan tillhandahålla din information med tillräckligt skydd.

Personuppgiftsansvarig på NORDIC RELIEF är A/S Kott Hvide Sande Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig. Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på : info@nordicrelief.se